Aankomen na stoppen met roken

aankomen stoppen met roken

Aankomen na stoppen met roken? De tips om weer van die extra kilo’s af te komen vind je hier.

Sommige (ex) rokers hebben last van bijverschijnselen wanneer zij stoppen met roken. Aankomen na stoppen met roken kan één van deze ongewenste verschijnselen zijn. Ongeveer 80% van alle rokers zal in gewicht iets toenemen nadat ze zijn gestopt met roken. Stoppen met roken en aankomen gaan dus hand in hand, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat de kilo’s er aan vliegen. Toename in gewicht kan variëren van 3 kilo tot zelfs over de 10 kilo. Tijd voor actie dus!

Oorzaken van het aankomen na stoppen met roken

Er zijn verschillende redenen oorzaken waarom je aankomt als je stopt met roken.

  • Nicotine versnelt het metabolisme van jou lichaam. Het zorgt er dus voor dat je stofwisseling sneller werkt dan als je niet zou roken. Wanneer je dus niet meer rookt zal het langer duren voordat jouw lichaam eten verbrand.
  • Je gaat meer eten omdat je meer honger hebt (door de afkickverschijnselen)
  • Je gaat eten omdat je je onrustig voelt doordat je niet rookt en wilt iets omhanden hebben
  • Je zoekt het geruststellende gevoel van roken terug in eten

Geloof het of niet, maar iets aankomen nadat je stopt met roken is gezond voor het lichaam. Hieronder een video stukje van de Docters die uitleggen dat aankomen na stoppen met roken er bij hoort. (Let op! de video is  in het Engels).

 

Vrouwen die aankomen na stoppen met roken

Vooral bij vrouwen zie je het effect van  aankomen na stoppen met roken vooral terug op de heupen en taille. Als je eerst een appelvormig figuur had tijdens het roken dan kan het zijn dat je vet zich gaat verplaatsen in een peervormig figuur.aankomen stoppen met roken

Het is daarom belangrijk dat je bewust gaat eten en ook wat beweging krijgt. Het kan natuurlijk lastig zijn om en af te vallen en te stopen met roken tegelijk.

Als deze situatie voor jou herkenbaar is dan zal je je goed moeten focussen op het stoppen met roken. Het is belangrijk voor jouw gezondheid dit als eerste aan te pakken.

Hoe kom je terug op jouw oude gewicht?

Als je terug op gewicht wilt komen is het goed om vaker te bewegen.
Iedere dag minimaal 30 minuten gematigde beweging wordt zeker aangeraden.

Natuurlijk is het ook belangrijk om gezond(er) te gaan eten. Een dieet met veel groente, fruit, vezels en weinig zoettigheid, zout en verzadigd vet. Voedingsmiddelen zoals melk, water, komkommer, sinaasappels, appels en andere soorten groente en fruit zorgen ervoor dat een sigaret na roken nadat je dit hebt gegeten minder goed tot vies zal smaken.

Maar je zal waarschijnlijk ook meer trek hebben gekregen in ongezonder snacks zoals chips of koek, maar het beste is om hier toch weerstand aan te geven. Maaltijden overslaan is ook onverstandig.

Denk goed na over waarom je eet. Doe je dit uit gewoonte, verveling, lekkere trek? Of is het bijna etenstijd en heb je echt honger.

Zorg voor afleiding als je trek hebt in “iets’. Ga een blokje om, bel een vriendin of familielid, ga sporten of ga iets doen in huis. Door afleiding zal je brein de drang naar iets lekkers weer vergeten.

Hulp bij het afvallen

Veel mensen verwachten wel dat ze zullen aankomen na het stoppen met roken. Maar wat tegen kan vallen is hoeveel moeite je moet doen om weer terug op gewicht te komen.

Weight watchers online heeft al veel mensen geholpen hun ideale gewicht te bereiken. In dit plan leer je wat gezonde keuzes zijn voor jouw voedingspatroon. Ook worden er niet zo voor de hand liggende combinaties van eten genoemd die je beter niet kan eten. Je krijgt inzicht in jouw huidige eetgewoontes en ook de (on)gezonde keuzes die maakt doordat je meer trek hebt gekregen.

Gelukkig kan je nog wel blijven eten wat jij lekker vind, alleen moet je wel letten op het tijdstip waarop je het eet.

Het Weight watchers online is juist voor ex-rokers effectief doordat je aankomen na stoppen met roken
inzicht krijgt in de beweegreden waarom je eet. Ook worden de valkuilen beschreven die er zijn als je wilt afvallen. Je krijgt psychologische oefeningen op basis van NLP  die jou zullen helpen de drang naar eten te onderdrukken.

Hierdoor kan je dus een stuk beter omgaan met de “leegte” die het stoppen met roken met zich mee brengt. Je weet dan hoe je met deze drang naar eten om moet gaan zodat je makkelijker gezonde keuzes maakt. Omdat je het samen met anderen doet biedt dit cursisten veel motivatie en een luisterend oor.

Probeer nu WeightWatchers online. Eenvoudig, persoonlijk en effectief

 

Op je streefgewicht komen en blijven doe je met hulp van WeightWatchers online. Nu voordelig aanmelden met het drie maanden kennismakingsaanbod. Klik hier en bespaar EUR 29,95.
Je zal inzicht krijgen in hoe het stoppen met roken jouw eetgedrag heeft beïnvloed en hoe je met deze valkuilen het beste kan omgaan. Je zal je (nog) fitter en gezonder voelen en natuurlijk trots dat je in jouw gezondheid hebt geïnvesteerd.

aankomen na stoppen met roken

Extra handje hulp nodig bij het afvallen?

Als je niet in het bijzonder op zoek bent naar een afval programma, maar meer naar een middel dat ondersteunt bij het aflankproces dan kan je een afslankcapsule proberen. Zo is er garcinia cambogia op basis van tamarinde met atieve stof HCA, raspberry ketone op basis van frambozen en Lipo 13.

Deze natuurlijke voedingssupplementen zorgen ervoor dat je eetlust wordt onderdrukt en/of de vetopname wordt verminderd. Hierdoor is het voor mensen een stuk makkelijker hun nieuwe eetpatroon vol te houden.

Hulp bij stoppen met roken

Misschien ben je nog niet gestopt met roken omdat je bang bent om aan te komen. Met WeightWatchers lukt het iedereen om blijvend af te vallen. Belangrijk is wel dat weinig rood vlees, koffie en alcohol drinkt. Deze voedingsmiddelen zorgen er namelijk voor dat een sigaret beter smaakt en je er meer naar gaat hunkeren.

Als het jouw niet lukt om van jou rookverslaving af te komen dan kan je misschien een steuntje in de rug gebruiken. Door jouw onbewuste brein te veranderen met hypnose kan je diverse slechte gewoontes veranderen. De hypnose behandeling kan je gewoon vanuit huis doen, luisterend naar een CD of MP3.

Bekijk hier Stoppen met Roken door Hypnose’

Ook is er via bovenstaande link ‘Afvallen met Hypnose verkrijgbaar‘.

Ben jij ook aangekomen na stoppen met roken? Deel hoe jij bent omgegaan met stoppen met roken en aankomen door hieronder een bericht achter te laten.

13 Responses to Aankomen na stoppen met roken

  1. Sylvia schreef:

    Sinds ik ben gestopt met roken ben ik al een paar kilo aangekomen. Ik mis echt die sigaret tussen mijn vingers en weet soms niet wat ik met mijzelf aanmoet. Nou weet ik zelf ook wel dat een Twix niet de beste oplossing is, maar ik wil graag hetzelfde kleine “pauze” moment terug krijgen. Het zou erg fijn zijn als ik door dit plan ook mijn onbewuste eetneigingen onder controle kan krijgen.

    • Maaike schreef:

      Hoi Sylvia, veel mensen geven aan een onrustig gevoel te hebben wanneer ze stoppen met roken. Het is daarom belangrijk dat je zelf gaat zien hoe deze onrust jouw eetgedrag triggered. Het mentale dieetplan kan jou hier heel goed bij helpen. Zo kan je straks makkelijker kiezen voor gezonde alternatieven om van jouw onrustige gevoel af te komen.

  2. Natascha schreef:

    Ik ben bijna 4 maanden gestopt met roken en 6 kilo aangekomen waar ik enorm van baal. Ik ben sinds begin oktober 3x per week aan het sporten maar het lukt maar niet om af te vallen. Sterker nog ik kom alleen maar aan….weeg nu 65 kilo ipv 57 maar ik kom ook in centimeters aan…… ik ben echt wanhopig……

    • Maaike schreef:

      Hoi Natascha,

      Ik begrijp dat je baalt van die extra kilo’s, vooral als je ook flink er bij bent gaan sporten. Als je door het sporten meer spieren kweekt kan je hierdoor ook iets aankomen, maar dan zou het aantal centimeters op buik, armen, benen etc af moeten nemen. Ik raad je toch aan om beter op jouw voeding te letten. Het mentale dieetplan kan jou hierbij helpen.

  3. Leonie schreef:

    1 januari 2017 en ik ga nu echt stoppen met roken! Hopelijk kom ik niet gelijk kilo’s aan en kan ik het volhouden. Ik wil echt meer aan mijn gezondheid werken.

    • Maaike schreef:

      Hoi Leonie,

      Wat een goed voornemen voor 2017! Ik wens jou veel succes en gezondheid toe. Het zal je zeker lukken als je de schouders er onder zet.

  4. Brigitte Klep schreef:

    Ik ben 13 maanden gestopt met roken ik ben 10 kilo aangekomen ik ben postbode ik loop en fiets elke week 30 a 40 kilometer ik ben aan het lijnen mager eten 30 plus Milner kaas magere vleeswaren niet te vet avondeten en ik val niks af hoe komt dat?

    • Maaike schreef:

      Hoi Brigitte,

      Zo te horen krijg je al veel beweging door jouw beroep als postbode. Met een uur wandelen verbrand je ongeveer 350 calorieën. Sport je ook nog naast je werk? Door wandelen kan je aardig wat calorieën verbranden, maar het gaat sneller als je ook aan cardio training doet en wat spieropbouw krijgt. Spieren verbranden namelijk ook veel calorieën na de training. Mijn artikel “afvallen met sporten” legt hier meer over uit. Ook is het belangrijk dat je gedurende de dag kleine porties eet, dus na de 3 grote maaltijden ook nog twee gezonde tussendoortjes. Als je wilt kan je ter ondersteuning ook een afslank supplement nemen bij de maaltijd zoals Garcinia Cambogia of Raspberry Ketone.

      Groetjes Maaike

  5. Illona van der Zee schreef:

    Sinds ik ben gestopt met roken ben ik echt aan het jojo’en. Vijf kilo er bij, twee kilo afvallen en nu weer 4 kilo er bij. Ben echt heel erg gefrustreerd en doe echt mijn best om gezond te eten.

  6. Barbera van der Veen schreef:

    Pfffff ik dacht dat stoppen met roken moeilijk was. Maar al die extra kilo’s die opeens niet meer weg willen zijn nog hardnekkiger om van af te komen. Ik kan niet zeggen dat dit echt motiverend is om niet weer lekker een peuk op te steken.

  7. Tanja schreef:

    Inmiddels meer dan een jaar gestopt, en 10 kilo erbij kleding van vorig jaar zit te strak😕 constant bezig met mijn gewicht en juist daardoor lijkt het wel of het alleen maar moeilijker wordt om af te vallen. Wil sowieso niet meer roken, maar wanneer stabiliseert je lichaam nou eindelijk. Niet dat het maar door blijft gaan. Wordt hier niet echt happy van 😢

    • Jenny schreef:

      Hallo Tanja,
      Ik heb hetzelfde probleem ben nu precies een jaar gestopt en ook bijna 10 kilo aangekomen hele dikke heupen, maag en buik, ik eet gezond, sport, geen gram gaat eraf, ik vraag me ook af is na 1 jaar je metabolisme nog niet hersteld?? Roken is slecht maar overgewicht net zo goed.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *