gevulde paprika met kippengehakt en kaas

Paprika kan je met verschillende lekkere ingredienten vullen. De ene keer doe je het met rundergehakt en de andere keer met rijst en zaden. In deze variant vullen we hem met mager kippengehakt en magere 30+ kaas.

Het eten van paprika’s brengt veel gezondheidsvoordelen met zich mee. Vooral rode paprika’s zitten vol met vitamince C. Paprika is familie van de pepers en bevat veel van de rode kleurstof capsanthine.

gevulde paprika met kippengehakt en kaas

Aan knoflook worden allerlei gezonde eigenschappen toegedicht. Zo zou het je immuunsysteem versterken en luchtweginfecties bestrijden. Het meeste onderzoek met knoflook is echter op het gebied van hart- en vaatziekten. Knoflook lijkt de afzetting van plaque op de vaatwanden te verminderen, maar vermindert daarnaast ook de bloedstolling. Voor het verlagen van de bloeddruk en het cholesterolgehalte toont wetenschappelijk onderzoek lichte aanwijzingen.

Ingredienten voor 4 personen

4 paprika’s
8 eetlepels 30+ kaas
400 gram mager kippengehakt
3 teentjes knoflook, fijngehakt
eetlepel gehakte peterselie
blikje tomatenpuree
chiliflakes
peper en zout
1/2 blokje kippenbouillon

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 180 graden celsisus. Bak vervolgens het kippengehakt rul. Combineer in een grote kom 4 eetlepels kaas, knoflook, tomatenpuree, peterselie en chiliflakes en kruid met zout en peper. Roer tot alles gemengd is en voeg dan voorzichtig kip toe. Halveer de paprika’s en maak ze schoon van zaadjes en zaadlijsters.
Schep het mengsel in de gehalveerde paprika en bestrooi met de resterende kaas.

Kook 200ml water en verkruimel hier het bouillon blokje in. Giet de kippenbouillon in ovenschaal (om de paprika te helpen stomen) en dek af met folie.
Bak tot de paprika zacht is, 55 minuten tot 1 uur. Haal het folie van de schaap en rooster het geheel nog 2 minuten af onder de grill. Garneer met peterselie voor het opdienen.

Eet smakelijk!

Ben je op zoek naar meer recepten om gezond mee te eten? Bekijk dan eens de Afslank Receptenbijbel.

Deze staat vol met gezonde en magere recepten voor ontbijt, lunch en diner.

gevulde paprika met kippengehakt en kaas

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *