Gezonde snack: appel met amandelpasta en granaatappel

Als je op zoek bent naar heet gezonde snack dan zijn appels een goede keuze. Ze zitten namelijk vol met vezels en zorgen ook voor een verzadigd gevoel. Heb je dus om 16uur s’middags een dipje dan is dit een gezonde keuze.

De smaak van amandelboter is namelijk vergelijkbaar met die van pindakaas, maar amandelboter is nét iets subtieler en zachter. Amandelen zijn een bron van vitamine E en zijn erg voedzaaam. Dit houdt de huid, zenuwen, spieren, rode bloedcellen en het hart gezond. Ook helpt vitamine E om hart- en vaatziektes te voorkomen. Als je elke dag 30 gram amandelen eet, kom je aan 33 procent van je dagelijkse behoefte aan vitamine E.Amandelen bevatten nameljk veel gezonde olie. Ze hebben een verlagend effect op het cholesterolgehalte, doordat amandelen vol zitten met plantensterolen: stofjes die de opname van cholesterol door de darmen tegengaan. Je kan het zelf maken of je koopt een pot in de natuurwinkel.

Granaatappels bevatten veel kalium en vitamine C. Bovendien bevatten ze nog meer polyfenolen dan rode wijn en groene thee. Polyfenolen zijn krachtige antioxidanten. De vrucht krijgt dan ook allerlei gezondheidsvoordelen toegedicht. Zo zouden de rode pitjes ontstekingen remmen, de bloeddruk verlagen, zorgen voor een mooie huid en overgangskwalen verminderen. Verder zouden de rode pittjes ook goed zijn om hart-en vatziekten te voorkomen.

appel met amandelpastaChiazaad kan een positieve bijdrage leveren aan je gezondheid als vrouw, want deze kleine zwarte zaadjes bevatten veel van de bouwstoffen die we dagelijks nodig hebben. Daarbij kan het je ook helpen bij het stabiliseren van je bloedsuikerspiegel en kunnen je darmen er ook blij van worden. Om je een indruk te geven, chiazaad bevat onder andere magnesium, omega 3-vetzuren, calcium, eiwitten, selenium, ijzer en kalium.

Ingredienten:

  • 1 groene appel,ongeschild
  • 1 graanatappel
  • 2 eetlepels amadelpasta
  • 1 theelepel chiazaad

Snij het klokhuis uit de apprel. Snij vervolgens de appel in ringen en laat de schil er aan zitten. Besmeer de appelringen met de amandelpasta. Als topping gebruik je de chiazaadjes en het pitjes van de granaatappel.

 

Eet smakelijk!

 

Op zoek naar meer gezonde snacks en recepten?

Koolhydraatarme lasagne

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *